Întărește-ti sistemul imunitar cu alimente sănătoase

Alimentele consumate au un impact major asupra sistemului tău imunitar, un impact care poate fi pozitiv sau negativ. Dacă alegi să consumi alimente bogate în faină albă rafinată, sau în grăsimi și zaharuri, sistemul tău imunitar va slăbi. Alimentele sănătoase, precum fructele și legumele de sezon, ajută organismul să se apere împotriva microorganismelor ce provoacă boli. O dietă echilibrată iți alimentează organismul cu vitaminele și mineralele de care acesta are nevoie pentru a combate îmbătrânirea celulară și radicalii liberi.

Ce alimente pot fortifica organismul? La începutul fiecărui sezon, urmează pașii necesari pentru a-ți întări mijloacele naturale de apărare, deci pentru a evita bolile. Printre cele mai bune alimente care previn gripa, răcelile, durerile în gât și nu numai, se află și cele descrise în continuare.

Ghimbirul

Ghimbirul, aceasta rădăcină foarte benefică pentru sănătate, a fost folosit în cadrul medicinei naturiste timp de secole. Datorita conținutului său de antioxidanți, ghimbirul poate sa combată infecțiile și să îmbunătățească sănătatea organismului. Pentru a profita de beneficiile oferite de aceasta rădăcină, adaug-o în preparate sau folosește-o la prepararea unui ceai, precum cel de mai jos.

Ingrediente: o cana (250 ml) de apă, o jumătate de linguriță (2 g) de ghimbir ras, o lingură (25 g) de miere

Instrucțiuni: Încălzește apa și când atinge punctul de fierbere, adaugă ghimbirul, lasă infuzia sa dea în clocot timp de 5 minute, apoi ia-o de pe foc și acoperă ibricul; apoi strecoară ceaiul obținut și îndulcește-l cu miere. Servește ceaiul la o temperatura cât mai ridicată.

Supa de pui

Anumite preparate sănătoase iți întăresc sistemul imunitar. Supa caldă de pui are abilitatea de a ameliora congestia nazală și ne poate ajuta sa ne simțim mai bine atunci când suntem răciți. Deoarece creste temperatura corporală, aceasta ajută la eliminarea secrețiilor și menține corpul hidratat.

Iaurtul

Iaurtul contine mai multe tipuri de „bacterii benefice”, care regleaza flora intestinala si sustin sistemul imunitar. Pe langa iaurt, te sfatuim sa consumi si chefir si alte alimente fermentate. Probioticele din componenta acestora combat virusurile si bacteriile.

Ceaiul verde

Cel mai popular ceai asiatic contine antioxidanti numiti polifenoli, cu abilitatea de a stimula sistemul imunitar. In plus, catechinele din componenta ceaiului verde pot distruge virusul care provoaca gripa. Pentru a-i amplifica efectul benefic, te sfatuim sa indulcesti aceasta bautura cu miere.

Usturoiul

Si plante ca usturoiul sunt utile daca ai sistemul imunitar slabit
Stiai ca un catel de usturoi tine medicul la distanta? Pe langa aroma sa intensa caracteristica, usturoiul prezinta compusi sulfurosi ca alicina, care fortifica sistemul imunitar. Poti include acest aliment in numeroase retete, astfel incat sa profiti de beneficiile sale pentru a trata gripa, racelile si durerile in gat.

Spanacul

Spanacul te va face la fel de puternic ca Popeye, dar te va si proteja impotriva bolilor. Acest super-aliment poate fi inclus in numeroase retete, printre care tarte, smoothie-uri, umpluturi si salate. Spanacul intra in categoria de legume cu frunze verzi si reprezinta o sursa incredibila de vitamina C si acid folic, putand fortifica sistemul imunitar si repara celulele. Nu in ultimul rand, spanacul mentine organismul hidratat si creste nivelul de energie.

Propolisul

Acesta este un alt produs pe care albinele il folosesc in viata lor de zi cu zi, in special pentru a-si acoperi stupul. Propolisul este un aliment foarte bogat in aminoacizi, vitamine, uleiuri esentiale si bioflavonoide. Datorita acestor nutrienti, el actioneaza ca un tonic care tine infectiile virale si bacteriene la distanta. Nu ezita sa mananci propolis daca suferi frecvent de infectii respiratorii sau ai sistemul imunitar slabit (din cauza mostenirii genetice, a stresului, a depresiei, etc.) si esti mai vulnerabil bolilor.

Lăptișorul de matca

Într-un stup de albine, doar regina consumă lăptișor de matcă. Acest produs este bogat in vitamine, inclusiv vitamina A, B, C, E. Lăptișorul de matca conține cupru, fier și fosfor, și poate aproviziona organismul cu seleniu, acizi grași nesaturați si calciu. Cu ajutorul lui, poți evita infecțiile. Copiii și persoanele in vârsta ar trebui neapărat să-l consume. E bine să servești o lingura de lăptișor de matcă in fiecare dimineață, pe stomacul gol. Nu il combina cu niciun alt aliment.