Urzeala şi Firul de Bătătură: Secretele Memoriei

Urzeala și firul de bătătură: Secretele memoriei

„Pâinea noastră cea de toate zilele” sau „Cum să devii o insulă de excelentă într-un ocean de mediocritate”
– Autor: Dr. S. Martin Urfir, John Vasii

Reflectii ale Autorului:

Reflecţia Nr.1
Această carte, citită de cel puţin trei ori, studiată, inţeleasă, memorată, asimilată si aplicată, va fi pentru Dumneavoastră „iarba fiarelor” care vă va deschide pentru tot restul vieţii încuietoarea tainică de la uşa în spatele căreia se află nepreţuitul tezaur al celor trei diamante, căutate de fiinţa umană de-a lungul întregii sale evoluţii istorice: SAN-PRO-FER (acronimul de la SANătatePROsperitateFERicire).

Reflecţia Nr.2
Efortul scrierii acestei cărţi este închinat total celor patru chipuri care m-au însoţit și mi-au luminat calea, peste tot în lume, unde m-a împrăştiat VIAŢA, al mamei mele şi al celor trei copii: Francisc, Eduard, Agnes-Cristiana.
Îi rog pe toţi patru să mă ierte,- indiferent de lumea în care se află acum-, şi să înţeleagă destinul meu asumat, care a cunoscut doar o singură, cu adevărat mare, dragoste: MAREA!
Dacă reuşesc să mă ierte, vor înţelege cu uşurinţă că:
„Wer auf der Fahne des Sees schwoert, Hat nichts mehr das ihm selbst gehoert”.
(în limba germană: „Cine jură pe steagul mării, nu mai are nimic care să-i aparțină”).
(Din „Mein Weg nach Scapa Flow”, cartea lui Guenther Prien, comandant pe U-Boot-ul (submarinul) german U-26).

Reflecţia Nr. 3
Viaţa fiecăruia dintre noi este fie un avertisment, fie un exemplu. Aş dori ca după citirea cărţii, viaţa mea (atât cât a fost dezvăluită) să constituie pentru Dumneavoastră, în egală măsură, AVERTISMENT și EXEMPLU. Autorul

***

Public mai jos cuprinsul, iar dacă vă interesează cartea va rog contactați autorul prin datele de contact de la sfârșitul articolului.

Cuprins

Reflecţii personale – pag. 6
Reflecţia Nr. 1- pag. 6
Reflecţia Nr. 2 – pag. 7
Reflecţia Nr. 3 – pag. 8
Reflecţia Nr. 4 – pag. 9

O informaţie de un milion US $ – pag. 10
O precizare – pag. 11
Rugăciunea mea de seară şi dimineaţă – pag. 12
Preţul cărţii – pag. 13
Cartea se deschide cu 200 de învăţături – pag. 14
Drumul cărţii –pag. 15
Cum să priviţi învăţăturile– pag. 16
Povestea celei de a 18-a camile – pag. 17
Trei CONVINGERI PERSONALE (A, B, C) – pag. 19

Studiaţi cartea cu un prieten; exemplul a doi titani:
1 – Friedrich von Schiller; 2 – Ludwig van Beethoven – pag. 25

Oda bucuriei:
Varianta în germană – pag. 27
Varianta în engleză – pag. 29
Varianta în română – pag. 31

Învăţăturile Dr. S. MARTIN URFIR către cititori – pag. 33

Multumirile Dr. S. MARTIN URFIR – pag. 74

De ce titlul „URZEALA ŞI FIRUL DE BĂTĂTURĂ” – pag. 75
Încălzirea minţii, cu două anecdote– pag. 82

Partea I:
FORMIDABILUL NOSTRU CREIER – Pag. 86

Capitolul 1. Frustrările noastre zilnice – pag. 87
Capitolul 2. Problemele noastre zilnice – pag. 88
Capitolul 3. Soluţia la frustrările şi problemele noastre zilnice – pag. 90
Capitolul 4. Formidabilul nostru creier – pag. 91
Capitolul 5. Metaforic,avem doua creiere – pag. 92
Capitolul 6. Fiecare este arhitectul propriului creier – pag. 93
Capitolul 7. Dincolo de metafora, avem 3 creiere:trunchiul cerebral şi cerebelul;creierul mijlociu; neocortexul – pag. 97
Capitolul 8. Trunchiul cerebral – pag. 99
Capitolul 9. Cerebelul – pag. 100
Capitolul 10. Creierul mijlociu – pag. 101
Capitolul 11. Neocortexul: emisfera stângăşi emisfera dreaptă; cei 4 lobi – pag. 102
Capitolul 12. Neuronul: cărămida de bază a creierului nostru – pag. 105
Capitolul 13. Funcţiile principale ale creierului –pag. 109
Capitolul 14. Potenţialul infinit al stocării informaţiilor în creier – pag. 111
Capitolul 15. Îmbătrânim sau. . . înaintăm în vârstă? – pag. 112

Partea a II-a: Pag. 110
ÎNAINTE DE A ÎNVĂŢA CUM SĂ MEMORĂM MAI BINE ESTE NECESAR SĂ ÎNVĂŢĂM CUM SĂ CITIM MAI REPEDE

Capitolul 16. De ce să citim mai repede? – pag. 115
Capitolul 17. Văzul – pag. 117
Capitolul 18. Alcătuirea ochiului – pag. 118
Capitolul 19. Tehnica citirii rapide – pag. 120
Capitolul 20. Tot mai repede: citirea cu indicator vizual – pag. 123
Capitolul 21. Indicaţii pentru îngrijirea ochilor – pag. 124

Partea a III-a: Pag. 125
A SOSIT MOMENTUL PENTRU URZEALĂŞI FIR
Capitolul 22. Memoria: Pâinea noastra cea de toate zilele – pag. 126
Capitolul 23. Imaginaţia şi asocierea: cele două coloane fundamentale ale memoriei – pag. 127
Capitolul 24. Memoria în timpul învăţatului – pag. 134
Capitolul 25. Memoria după învăţat – pag. 137
Capitolul 26. Sisteme speciale pentru dezvoltarea memoriei – pag. 140
Capitolul 27. Memoria dumneavoastră este formidabilă: punem pariu? –pag. 142
Capitolul 28. Cei 12 apostoli ai memoriei au fost creaţi de greci – pag. 148
Capitolul 29. Sistemul de bază – pag. 154
Capitolul 30. Sistemul: Forma numerelor – pag. 156
Capitolul 31. Sistemul: Numerele ritmate – pag. 160
Capitolul 32. Sistemul: Camera romană – pag. 162
Capitolul 33. Sistemul celor 100 (0 – 99) de cuvinte-imagini cheie – pag. 168
Matricea 0 – 99 – pag. 183
Capitolul 34. Sistemul „Rege” sau sistemul celor 10000 (0-9999) de cuvinte-imagini cheie – pag. 184
Capitolul 35. Memorarea viselor – pag. 212

Partea a IV-a: Pag. 214
CULEGEREA FRUCTELOR
Capitolul 36. Tehnica învăţării – pag. 215
Capitolul 37. Cartea: Prieten sau duşman? – pag. 220
Capitolul 38 . Strategia abordării unui text – pag. 229
Capitolul 39. Note pe text şi reprezentarea non-liniară – pag. 236
Capitolul 40. Programul de recapitulare – pag. 238
Capitolul 41. Ultimele gânduri:… Viitorul – pag. 240

ANEXA NR. 1 – pag. 234
ANEXA NR. 2 – pag. 274

Pentru detalii contactați pe e-mail pe Dl. John Vasii: johnvasii39@gmail.com